Цікаво знати!!!
Як працювати з вправами:
Вправа 1. Малювання та письмо двома руками
Дитина бере в обидві руки по олівцю та одночасно двома руками обводить по пунктирних лініях малюнок. Не слід вимагати від дитини ідеально рівних ліній. Головне те, що працюють дві руки одночасно.
Після обведення контурів, малюнок треба розфарбувати обома руками. Доцільно запропонувати дитині домалювати малюнок вигаданими елементами.
Наступне завдання виконується аналогічно. По контуру обома руками одночасно обводяться лінії, елементи літер.
Вправа 2. «Знайди число» , Таблиці Шульте
Таблиця Шульте являє собою таблицю, в якій хаотичним чином розміщені послідовно числа від 1 до 25, від 1 до 36 та 49.
Суть роботи з таблицями Шульте полягає у швидкому послідовному знаходженні всіх чисел, розташованих в таблиці. Таблиці застосовуються для розвитку темпу сприйняття інформації. Постійна робота з таблицями Шульте допомагає розширити периферичний зір. Широке поле зору скорочує час пошуку інформаційних частин тексту. Також за рахунок роботи з такими таблицями зростає швидкість зоровопошукових рухів, що є важливою складовою навички швидкого читання.
Методика виконання вправ
* Відстань від таблиці до очей має бути такою ж, як і при читанні книги, тобто приблизно 30-40 см.
* Перед початком роботи з таблицею погляд фіксується в її центрі і більше не зрушується.
* Знаходити числа потрібно в зростаючому порядку від 1 до 25, без пропусків, з максимальною швидкістю, бажано не промовляючи числа ні про себе, ні вголос.
* У міру розвитку навички переходять до таблиць 6x6, 7x7 з кількістю чисел 36 та 49.
Вправа 3. Струп-тести
Суть Струп-тестів полягає у наступному: пропонуються поєднання назв основних кольорів, де значення слова і колір шрифту не співпадають. Потрібно швидко читати про себе слова і називати вголос колір шрифту. Тобто: написано жовтим «синій», а сказати треба «жовтий». Сприйняття нами кольору і тексту відбувається по-особливому, різними відділами півкуль, і регулярна робота зі Струп тестами відмінно розвиває навички сприйняття, увагу та здатність концентруватися. Вправу слід виконувати на швидкість.
Вправа 4. Анаграми
Мета вправи - розвиток логічного мислення та уваги. Дитині пропонується розшифрувати слово і записати відповідь. Вправа виконується на швидкість. Якщо слово не виходить розшифрувати, слід залишити його і виконувати наступні завдання. За невирішене завдання додається 5 секунд до кінцевого результату. Завдання бажано починати і виконувати в один і той же час. Заняття повинні проводитися у гарному настрої і носити ігровий характер.
Перед виконанням вправ слід виконати гімнастику для мозку, подану нижче, протягом 5-7 хв.
Ігри та вправи на розвиток правої півкулі мозку
1. Вправи на візуалізацію.
Ви часто подорожуєте і не знаєте, чим можна зайняти свою дитину під час нудної поїздки? Посадіть дитину поряд з собою і запропонуйте трохи пофантазувати.
Давай закриємо очі і уявімо білий аркуш паперу, на якому великими літерами написано твоє ім'я. Уяви, що букви стали синіми... А тепер - червоними, а тепер - зеленими. Хай будуть зеленими, але аркуш паперу раптом почав рожевим, а тепер - жовтим.
А тепер прислухайся: хтось кличе тебе по імені. Вгадай, чий це голос, але нікому не кажи, сиди тихенько. Уяви, що твоє ім'я хтось наспівує, а навколо грає музика. Давай послухаємо!
А зараз ми доторкнулося до твого імені. Яке воно на дотик? М'яке? Тепле? Пухнасте?
Тепер ми будемо пробувати твоє ім'я на смак. Воно солодке? А може бути, з кислинкою? Холодне, як морозиво, або тепле?
Ми дізналися, що наше ім'я може мати колір, смак, запах і навіть бути якимось на дотик. А тепер відкриємо оченята. Але гра ще не закінчена. Попросіть дитину розповісти про своє ім'я, про те, що вона бачила, чула і відчувала. Трохи допоможіть їй.
Розповідь закінчено. Беремо олівці і просимо намалювати ім'я.
Дитина може малювати все, що захоче, головне, щоб малюнок відображав образ імені. Нехай дитина прикрасить малюнок, використовує як можна більше кольорів. Але не затягуйте це заняття. Важливо закінчити малювати в строго відведений час. Тут вже ви самі думайте, скільки відвести на малювання - повільному малюкові потрібно хвилин двадцять, а хтось намалює все і за п'ять хвилин.
Малюнок готовий. Нехай малюк пояснить, що означають ті чи інші деталі, що він намагався намалювати. Якщо йому складно це зробити - допоможіть: "Що це намальовано? А це? А чому ти намалював саме це?" Суть гри зрозуміла. Ми провели дитину по всім відчуттям: зір, смак, нюх, змусили включитися в діяльність і уяву, і мову. Таким чином, всі зони мозку мали змогу взяти участь у грі.
2. “Вухо-ніс”
Лівою рукою беремося за кінчик носа, а правою - за протилежне вухо, тобто ліве. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні і змініть положення рук так, щоб вже права трималася за кінчик носа, а ліва - за протилежне, тобто праве вухо.
3. “Кільце”
По черзі і дуже швидко перебираємо пальці рук, поєднуючи в кільце з великим пальцем вказівний, середній, безіменний, мізинець. Спочатку можна кожною рукою окремо, потім одночасно двома руками.
4. “Кулак-ребро-долоня”
Дитині показують три положення руки на площині столу, послідовно змінюють один одного. Долоню на площині, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на площині столу, розпрямленні долоню на площині столу. При засвоєнні програми або при ускладненнях у виконанні педагог пропонує дитині допомагати собі командами («кулак - ребро - долоня»), вимовленими вголос або про себе.
Немає коментарів:
Дописати коментар